Wednesday 12 May 2010

I Remeber That...

Salam teman-teman. Tak sampai seminggu lagi aku akan mula menduduki final exam. Tapi study habuk pun xde lagi. Tah bila nak start. Insya allah kalau tak malam ni, esok akan mula. Insya allah.. (^_^)

Semalam aku duduk kemas-kemas blog, terdelete satu post yang aku tak dapat postkan. Terus aku tercari-cari di mana aku simpan salinan itu. Akhirnya aku jumpai. Mula membaca, teringat aku zaman itu.

Di saat aku hanya mampu berkata-kata dengan dot-dot key box..
Di saat aku hanya mampu tersenyum..
Seperti kala itu...
Akan aku terus tersenyum pada kalian di sekeliling,
Selagi hayat dikandung badan...

Hidup mengajar aku erti semua ini. Apa itu sedih, apa itu perit, apa itu pilu, apa itu sunyi, apa itu menyendiri.. Mengajar aku menghargai setiap titis-titis perkenalan, persahabatan, cinta dan kasih-sayang. Yang kadang-kala membuat aku terlalu menjaga, erat memeluk walau ada luka dari duri yang mencetus neoron sakit pada ku. Namun selalu saja akhirnya aku memeluk lutut, berteleku di dalam dingin derita. Merawat luka oleh duri itu sendiri. Dalam senyum, dalam sendu, dalam tangis sendiri...

Yup, I remember that...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...