Monday 3 May 2010

Come Back My Spirit! Don't Go Away from Me!


Salam.. Pekabo teman-teman? harap-harap sihat je.. Aku pun sihat jugak. Penyakit kat muka aku pun alhamdulillah dah makin sembuh.. Cuma ada skit-skit je lagi.. Alhamdulillah..

Dalam seminggu dua ni, aku agak down atau dengan kata lain, rasa kurang bersemangat dalam berjemaah. Entah kenapa dan aku menyedari, ia adalah gejala futur dalam jemaah. Semua tu aku ada baca dalam buku "Golongan yang tercicir di sepanjang jalan da'wah" oleh Fathy Yakan. Dan aku dapat mengesan faktor utama kerana faktor jemaah sendiri.

Rasanya tidak perlulah aku megulas panjang lebar di ruang siber ini. Namun aku masih mencari semangat aku yang hilang. Semangat itu, semangat juang aku, semangat pantas aku.. Di kala ini aku bersyukur, Si Dia masih berada di sisi aku. Si Dia sedang bercuti di rumah dan aku lak dpaat call free. Memberi kata-kata peransang buat aku. Memhibur dikala aku terasa duka. Terima kasih my dear..

Alhamdulillah, selepas bercuti tiga hari di rumah, aku kembali bersemangat lagi. Tah tonik pe yang mak, adik-adik dan tok aku bagi. Yang pasti, aku cuba untuk bangkit lagi. Yup, jemaah dalam masalah dan aku perlu ubah. Biarlah apa pun tanggapan yang mendatang. Akan aku cuba untuk perbetulkan. Terima kasih Kak Ana, Farahin, Farahani, Ramizah dan Ustaz. I come back now!

YA ALLAH,
AMPUNKAN AKU,
DOSA-DOSAKU PADA MU YA ALLAH,
KERANA TELAH TERGELINCIR DARI LANDASAN MU..

YA ALLAH,
PERBETULKAN NIATKU,
IKHLASKAN HATIKU,
TEGUHKAN PENDIRIANKU,
DALAM AKU MENITI SIRAH PERJUANGAN KEKASIH MU,
MUHAMAD RASULULLAH..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...