Saturday 21 August 2010

Alamak Makin Sibuk Laa...

Salam teman-teman.. Pekabo semua? Harapnya sihat sahaja.. Mie kat sini pun sihat je. Cuma selsema sket sebab resdung datang menyerang. Makan lagi udang masa berbuka dan sahur pagi tadi..hihi.. Alhamdulillah dalam bulan keberkatan ni masih lagi kuat untuk beramal dan berjuang di jalan Allah.. Syukur terawih masih lagi full setiap malam walaupun dua malam hampir-hampir kecundang dek serangan mengantuk..hehe..


Semalam Mie menghadiri liqa bulanan organisasi untuk membincangkan tentang perkembangan dan penambahbaikan organisasi. Fokus utama semalam adalah tarbiah iaitu pengurusan usrah. Alhamdulillah banyak yang dapat dibincangkan. Hanya tunggu pelaksanaannya pula bagaimana. Seterusnya laporan daripada setiap lajnah yang ada. 

Lepas tu sentuh pula perkembangan siasah. Mie sebagai pengerusi lajnah siasah adalah membentangkan beberapa perkara khususnya berkenaan platform dan proksi yang menjadi medan kepada organisasi untuk menjalankan gerak kerja.
 
Akhir sekali, diadakan perbincangan untuk menghadapi pilihan raya kampus dan Mie di lantik menjadi pengarah pilihan raya organisasi untuk pilihan raya kali ni. Aduh makin bertambah la kerja Mie..huhu.. Semalam dah bincang beberapa perkara penting seperti calon dan beberapa elemen yang diperlukan dalam pilihan raya. Mie diberi fokus dalam merangka strategi untuk memenangi pilihan raya tersebut. 

Tahu tak, ni la first time Mie dilantik untuk menjadi pengarah pilihan raya kampus. Agak gementar dan berdebar-debar, kerana amanah ni cukup besar dan memerlukan setiap keputusan yang dibuat dengan betul agar matlamat dapat dicapai. Tambahan pula ini merupakan kali pertama organisasi berhadapan dengan pilihan raya kampus yang sebenar. Kat manalah Mie nak rujuk ni..huhuhu..

Yang pasti Mie kene buat habis baik. Jika tidak akan menjejaskan gerak kerja dan orgnisasi keseluruhannya. Perancangan perlu dibuat dnegan sebaiknya. Dan yang paling penting, kebergantungan kita kepada Nya. Hanya pada Nya kita berserah. Kita merancang dan Allah juga merancang. Dan rancanganNya lah yang sebaik-baiknya. Semoga perancangan kita sama dengan perancanganNya.. Insya allah..

Oklah, Mie nak sambung kerja balik ni. Buat sahabat-sahabat diluar sana, doakan Mie dapat menjalankan amanah ni dengan baik dan mendapat mencapai matlamat yang telah ditetapkan. Sekian, wassalam..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...