Tuesday 24 August 2010

Aku Manusia Pemikir?

Salam teman-teman.. Pekabo sume? Harapnya sihat sentiasa. Mie kat sini pun ok je.. Cuma hari ni puasa agak penat daa.. Camne tak penat, hari ni ada kelas pendidikan jasmani kat padang.. Tengahari pulak tu. Huhu memang memenatkan.. Petang pulak ada kuiz..huhu.. Kiranya hari ni penat fizikal dan metal woo..


Minggu lepas Mie ada perbincangan dengan K ana dan Farahin, antara sahabat-sahabat Mie dalam organisasi. Banyak yang dibincangkan masa tu. Namun yan paling menjadi tanya pada Mie, betul ke Mie ni seorang pemikir? Itu yang dinyatakan oleh mereka. Mereka cakap, Mie ni jenis yang boleh berfikir banyak perkara dalam satu-satu masa. 

Mie boleh duduk, fikir banyak perkara, rancang itu, rancang ini, selaras sesuatu perkara dan brainstorming padahal dalam masa yang sama, Mie ada lagi tugas dan peranan lain. Mie juga boleh berfikir sesuatu yang orang lain anggap ia sesuatu yang mustahil dan selalunya agak pelik apa yang Mie fikir berbanding rakan-rakan lain dalam organisasi.

"Betul ke ni?"

Tulah persoalan yang bermain difikiran Mie. Pada Mie, rasanya takde lah lain sangat berbanding orang lain fikir. IQ Mie pun biasa je, tak la sampai tahap tinggi-tinggi. Pulak tu Mie pun bukan ada apa-apa yang istimewa sehinggakan mampu berfikir begitu. Namun memang diakui, cara Mie berfikir agak lain berbanding yang rakan-rakan lain.

Akhirnya Mie mendapat jawapannya. Menurut sahabat-sahabat yang lain lagi, Mie lebih sistematik dalam membuat perancangan kerana Mie suka berfikir secara terperinci dan mendalam. Mie seorang yang menggunakan otak sebelah kiri yang mana Mie akan berfikir dengan lebih sistematik dan rasional. Mie tak suka yang berbentuk khayalan atau hanya atas angin. Mie lebih kepada perkara-perkara yang logik dan praktikal. Mungkin inilah yang menyebabkan Mie berfikir lain daripada sahabat-sahabat yang lain.

Tu jawapan Mie. Kalau teman-teman yang kat luar sana ada pendapat lain, share la dengan Mie dengan komen post ni.. Oklah, nak pergi mandi lak untuk ke surau. Terawih ke-15 dah malam ni.. Salam Al-Mubarak..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...