Tuesday 6 July 2010

Today I am a Student, a KK, a Timbalan Presiden dan a Ketua Turus! adoi....

Salam.. Pekabo teman-teman? Harap-harap sihat je semua.. Mie pun sihat jugak. Cuma sibuk sikit sekarang ni..Huhu.. Camne tak sibuk, kalau sebelum ni Mie pegang dua jawatan je. Mula semester ni tambah lagi satu jawatan..Adoi penat den..

Kerja KK ni atau nama penuhnya adalah Ketua Kumpulan adalah untuk menguruskan kumpulan kelas Mie. Dari ambil kedatangan hinggalah deal dengan pensyarah pasal kelas atau apa-apa tugasan. So Mie kenelah selalu berjumpa dengan pensyarah. Sekejap bincang sal tu, sekejap tanya sal ni.. Ke sana, ke mari.. huhu..

Tugas Mie sebelum ni pulak iaitu Timbalan presiden dan ketua turus semakin bertambah dengan bahtera pelayaran persatuan mula menaikkan sauh dan melebarkan layar pelbagai aktiviti dan program yang telah dirancang sebelum ini. Di tambah pula kemasukan ahli baru dari new intake baru-baru ni memerlukan banyak lagi perancangan dan strategi untuk mengemaskan lagi pergerakan persatuan.

Korang nak tahu tak camne kehidupan Mie hari ni? Sehari sebelum kelas, Mie kene hubungi lecturer untuk mengesahkan kehadiran dorang dan apa yang dorang perlu. Lepas tu esoknya Mie kene urus kelas. Ambil kedatangan, catat dalam buku kehadiran dan setiap kali lecturer masuk, kene mintak tanda tangan dorang. Lepas tu kadang-kadang ada lecturer yang jenis senok sket kepala tu memang memeningkan. Heran Mie, camne lah dorang boleh dapat title lecturer ni..huahuahua

Bukan kadang-kadang, selalu jugak petang atau malam, ada perjumpaan dan mesyuarat persatuan untuk bincang pelbagai perkara. Tambah pula Mie ni suka je cari idea untuk persatuan, maka banyak lah kerja kene buat. Macam sekarang ni Mie sedang menyiapkan modul untuk digunakan oleh ahli persatuan untuk mengurus program dan aktiviti. Alhamdulillah Allah bagi kelebihan kat sini, so Mie cuba sumbang sebanyak mungkin dari segi ni..

Sape cakap tak penat? Penat tu memang ada tapi rasa puas dengan hidup. Rasa diri ini ada nilai dan lebih baik dari sebelumnya. Kenapa? Sebab dapat lepasi halangan-halangan dan cabaran yang mendatang. Rasa seolah-olah bermain games tapi di dunia nyata. Diri mempertaruhkan masa, tenaga dan yang paling utama, perancangan hidup sama ada berjaya atau gagal. Kalau silap plan, gagal ler jawabnya. Kalau ok, kejayaan yang cukup manis menanti..

Kadang-kadang apa yang dirancang tidak menjadi malah halangan terlalu tinggi untuk dibolosi. Namun di situ diri sendiri akan mula meng'up date' setiap kekuatan yang ada dan melihat jika masih ada peluang yang mungkin akan datang sepintas lalu. Dan apabila peluang tersebut datang, diri akan cuba dengan segera menyambar kesempatan yang ada untuk meloloskan diri dari halangan atau buat tambah kekuatan baru. Cukup mendebarkan namun keghairahan itu sukar untuk dilupakan.

Mungkin itulah yang membina perwatakan Mie hari ini. Mungkin sedikit atau banyak, hanya Mie yang tahu. Namun apa jua yang lahir, Mie tidak sesal. Kerana inilah diri Mie dan akan Mie cuba bina lagi, sehingga sampai ke garisan penamat setelah malaikat sang pencabut nyawa datang menjemput Mie. Bina untuk lebih dekat dengan sang pencipta. Bina untuk lebih baik dari semalam. Salam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...