Monday 19 July 2010

Adoi Banyaknya Kerja...


Salam... Mie baru je balik dari perjumpaan persatuan Mie kat kampus. Adoi mak banyaknya kerj-kerja yang belum disiapkan. Minggu ni agak penuh dengan program bermula pada malam ni hingga lah ke malam rabu ni. Semuanya dibuat malam sebab masing-masing sibuk dengan kuliah pada siang hari.

Kadang-kadang terfikir Mie, untuk apalah Mie libatkan diri dengan kerja-kerja yang banyak ni? Kan lebih best kalau rehat je kat rumah malam-malam, tengok tv, surf internet.. Dah mengantuk, tidur je terus. Mengapa perlu ke hulu ke hilir berulang alik dari rumah sewa ke kampus, bincang itu, bincang ini, hadir program itu, hadir program ini. Dah balik tengah-tengah malam pulak bersengkang mata menyiapkan kerja-kerja sama ada kerja untuk akademik atau organisasi. Buat penat je. Hampeh pun takde.

Ye ke tak dapat apa-apa? Hmm.. Dapat juga rupanya. Dari sinilah Mie dapat mengenal erti kehidupan. Kenal dan tahu di mana tahap Mie. Bukan untuk menunjuk-nunjuk tapi hakikat, semua ini membentuk diri Mie. Bila Mie melibatkan diri dengan kerja-kerja ini, pertamanya dapat pengalaman. Keduanya dapat ilmu dan kemahiran yang baru. Semua ini penting untuk Mie tingkatkan lagi keupayaan dan tahap kemahiran Mie.

Oklah, nak sambung kerja pulak ni.. Salam..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...