Tuesday 29 June 2010

Apa Korang Tahu Pasal Perlawanan Bola sepak?


Salam.. Semalam Mie ke rumah sewa kawan. Saja buat-buat sibuk tengok bola. Yela sekarang ni musim bola sepak la katakan.. Mie tengok bola pun takde la semangat sangat. Mie minat nak tahu result je. Dengan kata lain tengok highlight lagi best..hehehe. Tapi Mie semangat tengok suasana bola sepak tu sendiri.

First, perlawanan bola sepak tu wujud disebabkan wujudnya bola sepak dan matlamatnya nak masukkan ke dalam gawang gol. Lepas tu pulak kena jaga gawang sendiri., jangan bolos. Pasukan yang dapat memasukkan bola sebanyak mungkin akan dikira sebagai pemenang. Simple je tapi dari situlah lahirnya keghairahan bermain bola tu sendiri.

Keghairahan itu pula mempunyai daya tarikan untuk menarik penonton yang cukup ramai dari segenap lapisan masyarakat. Tak dapat tonton live dari dalam stadium, dalam tv pun layan.. Dari visual kat tv tu, dapat lihat pemain menggelecek bola dengan pelbagai teknik dan tektik. Dari sound kat tv tu pulak , dapat dengar bunyi macam tebuan terbang ramai-ramai. Mesti korang tak perasan. hehe..

Nasib baik setiap pemain tu tak diberi mike untuk bercakap. Kalau tak mesti dah cam drama je.. Haha.. Pe pandangan korang?

Depan tv tu pulak, berbondon-bondon penonton yang datang. Ada yang duduk atas kerusi, ada yang duduk bersila, ada yang menyandar kat dinding atau tiang, ada yang berbaring dan ada jugak yang meniarap, dah macam buaya Mie tengok.. Hehehe.. Yang paling best, akan ada je makanan yang tanpa segan silu melalui setiap penonton. Dari kacang tanah yang masin tu, hinggalah kepada roti berais krem. Semua layan..hehe

Kat kedai makan lak, kalau time game-game besar cam piala dunia ke, piala juara-juara eropah ke, mulalah penuh dengan pelanggan. Kadang-kadang tu tak pernah tengok pun mamat tu sebelum ni datang kat kedai. Tapi bola punye pasal dah jadi pelanggan setia. Menu biasanya Tea O ais, Tea panas atau sirap. Tapi nak habiskan air tu, kene lah jugak dekat 2jam. Sebab bola main 90 minit tambah masa rehat 15 minit. Pening tokey kedai tu..hehehe

Begitu la lebih kurang sal perlawanan bola sepak ni. So sape-sape nak rase sendiri, korang try la kat mana-mana yang ada perlawanan bola sepak.. hehe.. Salam..

2 comments:

Os Treze said...

http://www.ostreze.net/

Obrigado pela visita. Valeu!!!

Anonymous said...

(TODO ES GRATIS)-HOLA AMIGO: TE INVITO A QUE VISITES MIS BLOG DONDE ESTOY CALATITO, DESNUDO EN VIDEOS Y FOTOS: EL LINK DE VIDEOS: www.anibal50-videos.blogspot.com, Y EL LINK DE FOTOS: www.anibal50-fotos.blogspot.com, GUARDA LOS LINK PARA QUE ME MIRAS CUANDO GUSTES. Y DISFRUTAME CALATITO (TODO ES GRATIS).SALUDOS, ANIBAL.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...