Thursday 11 November 2010

Konspirasi Yahudi Dalam Sukan : Satu Teori

Sukan Asia di China sudah memulakan paluang gendangnya menandakan bermulanya kejohanan sukan yang paling berprestij di benua Asia. Seluruh negara dalam kalangan benua Asia berkumpul untuk merebut pingat yang akan dibawa pulang ke nagara masing-masing. Malah kejohanan-kejohanan besar lain juga sedang berjalan di serata dunia yang menyaksikan sukan merupakan antara topik yang sering dibincangkan baik di negara maju hinggalah ke negara dunia ke-3.

Namun sedar atau tidak, semua ini adalah salah satu daripada konspirasi yahudi dalam usaha menakluk dunia dan menjadikan seluruh umat manusia bukan yahudi sebagai hamba dan tunggangan mereka untuk mengaut keuntungan.

Protokol KeduaYahudi
Bantuan-bantuan yang diberikan oleh bangsa yahudi melalui agen-agen Yahudi akan memperkuatkan kaum yahudi. Yahudi akan memerintah bangsa lain seperti bangsa itu memerintah negaranya sendiri, tanpa disedari bahawa mereka telah berada di bawah genggaman yahudi. Ketua pentadbir yang dilantik untuk mengatur pentadbiran negara, mestilah terdiri daripada orang-orang yang berjiwa budak, yang mudah diarah untuk kepentingan Yahudi. Melalui akhbar, Yahudi menggerakkan fikiran orang ramai serta mengambil kesempatan untuk mendapatkan emas, meskipun dari lautan darah dan airmata. Pengorbanan adalah perlu, kerana setiap nyawa dikalangan yahudi berharga seribu orang bukan Yahudi. 

Hari ini kita dapat melihat pembangunan sukan di seluruh dunia yang menyaksikan negara-negara dunia ke-3 dan membangun mula melobi untuk pelbagai penganjuran sukan berprestij dunia seperti sukan olimpik, sukan komanwel dan kejohanan bola sepak piala dunia. Kerancakan ini sebenarnya adalah agenda yang akan memenuhi protokol kedua yahudi seperti di atas. Mari kita lihat bagaimana semua ini memainkan peranan masing-masing.

1. Negara Dan Badan Penganjur


Kita dapat melihat kebanyakan penganjur kejohanan sukan hari ini adalah dari negara-negara membangun dan negara dunia ketiga. Contohnya Piala Dunia 2010 di Afrika Selatan, Sukan Olimpik 2008 di China dan Sukan Komanwel  2010 di India. Semua negara-negara yang disebutkan tadi adalah negara-negara membangun namun diberi tanggungjawab untuk menganjurkan program-program yang besar. Negara-negara ini bukanlah gergasi ekonomi dunia dan kebanyakannya masih bergelut dengan masalah kemiskinan dan taraf hidup rakyat yang rendah. Malah kemudahan-kemudahan yang sedia ada juga banyak kekurangan dan memerlukan peruntukan yang tinggi untuk dinaik taraf.

2. Bank Dunia

Di sini dapat kita lihat, bagaimana bank dunia memainkan peranan penting dalam mengaut keuntungan keatas negara-negara yang terlibat dengan sukan berprestij dunia. Kita sedia maklum, apabila suatu kejohanan perlu dijalankan, pelbagai kemudahan dan persiapan perlu diadakan dan ia bukan datang dengan kos yang murah. Oleh demikian, negara-negara yang tidak mempunyai dana yang cukup akan membuat pinjaman dengan Bank Dunia. 

Siapakah pemilik Bank Dunia ini? Yahudilah pemiliknya dan setiap pinjaman akan dikenakan bunga yang cukup tinggi. Negara yang meminjam terpaksa membayar dengan nilai yang lebih tinggi sehingga ada yang mengalami kegawatan ekonomi. Lihatlah sejarah negara kita sendiri yang mengalami kegawatan ekonomi pada tahun 1998 yang antara puncanya adalah menanggung kos yang tinggi untuk sukan komanwel yang berlangsung sebelumnya.
 
Justeru itu dapat kita lihat bagaimana konspirasi ini terus berjalan dan menepati protokol di atas. Pemikiran masyarakat diracuni untuk mencintai sukan dan mereka mengambil kesempatan daripada keghairahan negara-negara yang berlumba-lumba menobatkan nama negara masing-masing di persada dunia sukan. Seharusnya sama-sama kita berhati-hati agar setiap agenda yahudi dapat kita hindari.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...