Wednesday 23 December 2009

Warga Malaysia Dalam Bahaya!


Salam.. Pekabo kawan-kawan? Harap-harap sihat je.. Cuti pun dah tak lama dah. Tinggal dalam sepuluh hari je lagi.. Huhuhu.. Camne la tahun depan er? Harap-harap lebih baik dan islam terus bersinar dengan lebih terang..

Korang tahu tak? Warga Malaysia sekarang ni, ramai dalam bahaya dan bahaya ni kalau tak dicegah, akan memudaratkan seluruh warga Malysia. Ni adalah dari pengalaman aku semasa bekerja kat kedai makan pak saudara aku.

Rata-rata pelangan yang datang, mesti ada satu sifat yang cukup tak baik iaitu suka membazir dan pengotor. Setiap kali aku bersihkan meja, mesti ada makanan yang tidak dimakan lagi. Kadang-kadang nasi tu, hilang sikit je.. Lebih parah apabila tak sentuh langsung. Aku rasa cukup sedih. Terbayang jika hidangan tersebut berada di Kemboja, Palestin, Sudan atau mana-mana tempat dimana kebuluran menjadi musuh nombor satu. Tetapi rakyat Malaysia tidak mengerti ini. Kerana leka dengan nikmat yang melimpah ruah. Aku bimbang, jika ini berterusan, tidak mustahil suatu hari nanti, Allah akan turunkan bala dengan sebab sifat yang buruk ini.



Kedua sifat pengotor. Aku paling geram perokok. Dah la mencemarkan udara. Pernah sekali aku naik selsema sebab asap rokok tu banyak sangat masa sorang mamat tu nak bayar. Lepas dah hisap tu, buang puntung rokok bawah meja. Punya la bangang. Bagi aku, perokok ni bodoh tahap cipan la. Dah la memendekkan umur, menyusahkan orang pulak. Mementingkan diri dan memang tak layak hidup dalam masyarakat. Sebab bodoh sangat. Aku doakan golongan yang dah bangang ni akan mendapat hidayahNya.

Oklah, nak sambung kerja lak ni. Tinggal hari ni dan esok lagi aku kerja. Semalam sakit perut. Separuh hari je kerja.. Hehehe.. Salam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...