Tuesday 8 December 2009

Sayanglah Saudaramu Kerana Agamanya...

Salam.. Pekabo kawan-kawan? Harap-harap sihat je.. Aku pun sihat jugak.. Bertambah sihat la time cuti ni.. wakaka

Em baru-baru ni aku ada 'berjumpa' dengan sorang sahabatku dalam handphone (bergayut). Dia mengatakan aku ni dah banyak berubah dan makin lama kami cam dah xde 'chemistry'. Aku tak faham ye dan ye pun xfaham aku. So ye cakap lebih baik kalau kami just kawan cam bese je.. Aku pun dengar la dulu pe penjelasannya.. Sorang daie kene pandai dalam kemahiran mendengar kan.. (^_^)

Akhirnya aku dapat satu kesimpulan, dan kesimpulan ni memang Rasulullah dah rakam dalam hadisnya. Cuma saat ni aku diberi peluang untuk menyaksikan kebenarannya.

" ... jika kita hendak mencari teman di dunia, carilah kerana agamanya..."

Begitu la lebih kurang maksudnya. Aku pun tak ingat sangat (otak lembab!). Benar, dalam kita mencari teman, malah bagi aku apa saja dalam dunia ni, first skali kene check kat niat kita. Dan aku belajar dari kesilapan lalu, yang mana niat aku mencari teman dan apa sahaja dalam hidup mesti berfaktorkan kepada perkara-perkara yang fana ( perkara yang idak kekal). Contohnya disebabkan comey ke, molek ke, pe2 jela.. Namun Alhamdulillah, Allah memberi cahaya hidayah untuk aku sedar, semua itu hanya sementara.

Semua ini mengajarku, perlunya aku berubah kepada lebih baik. Cam moto hidup akula.. "Today is better than yesterday" .. Cuma tak amal.. Wakaka.. Pe pun aku berazam dan insya allah aku akan beramal denganya. Cakap je tak jadi kan?

Sahabat, maafkan aku jika perubahan ini mengejutkanmu.. Aku terpaksa demi mencari keredaanNya.. Namun dikau usah risau, janjiku pada dirimu tetap aku akan tunaikan dengan izinNya. Bercinta bukan hanya di dunia tetapi juga di syurga sana. Cinta yang tidak fana..

So, lepas ni kalau tak sayang, nak suka, nak benci, nak suam-suam pun, buatlah kerana Allah.. Sekian, trimas... tata

1 comment:

inn :) lady gagaH said...

oiiitt,, salam cousin ku...
ngeE~
add blog orang!!!
innmarshall.blogspot.com
if x masuk lagi,,
putus cousin... hehehe
kidding bowh...
lalaala~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...