Wednesday 16 December 2009

Dia Ulama, Dia Pemimpin..


... "Hendak dengar (pandangan saya) terima kasih. Tidak (mahu) dengar, (kalau) kata tidak terima (cadangan saya), saya tanya balik, tidak terima kenapa?"...

..."Jangan pula orang tolak (cadangan), kita marah. Itu tidak Islamik. Saya acapkali kata, kalau awak tolak Islam dan kalau awak boleh bawa hujah yang kukuh, saya pun tidak mahu Islam.

"Tetapi awak tolak Islam tanpa ada hujah, hanya begitu-begitu sahaja, mana boleh saya terima?" katanya, Khamis lalu. ...

Dipetik daripada http://www.malaysiakini.com/news/119889

Bagi diriku, cukup hebat seorang manusia ini. Dialah segala-galanya. Bermula seorang anak, menjadi seorang ayah, berterusan menjadi ulama dan sehingga kini menjadi pemimpin. Prinsipnya tetap sama sejak bermulanya beliau mula berjuang dahulu. Namun aku pening, mengapa masih ada yang sanggup menfitnahnya. Di sini aku dapat simpulkan, itulah ujian seorang pejuang. Penuh mehnah dan tribulasi. Aku doakan beliau kuat berjuang di sana. Dan aku diberi kekuatan untuk mencontohinya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...