Sunday 25 October 2009

Sweet? How's know?

Salam teman-teman.. Apa kabo sume? Harap-harap sihat je.. Aku kat sini pun sihat je.. Cume kadang-kadang sakit kepala sket.. Kawan cakap tu migrien.. Tah la aku.. Minggu ni aku agak kurang sibuk sebab kuliah banyak takde dan hal-hal persatuan dan jemaah agak kurang.. Masing-masing sibuk dengan tugas dan persediaan untuk peperiksaan dan bulan depan.. Aku lak study sket je.. huhuhuu...

Malam sabtu baru ni blok kolej kediaman aku ada buat sambutan raya Aidilfitri. Best jugak la dengan persiapan yang 'grand' dan sambutan yang hebat. Bermula dengan perarakan konvoi motosikal untuk menyambut Hj norizan, ketua warden kat sini.. Lepas tu ada kumpulan kompang lak. Mase ye berucap, ye cakap ye terharu la sebab ni first time ye dapat sambutan best camni.. Pastu ada persembahan silat, video dan kugiran. Seronok jugak la..

Semalam aku ke rumah Tikah gan dak-dak kelas aku.. Ye wak makan sket sebab besday anak sedara ye.. Memang full la aku semalam. Best tol makan masi kampit, puding, kek coklat, nasi gan lauk sup gear box, ayam goreng dan ayam kurma.. Huhu memang syok tol.. Dah la siang hari tu aku tak makan nasi. Makan kueh je 4-5 bijik sebab penat sangat urus kejohanan tenis gerko tenis aku tu.. Sebab tu la aku memang balun cukup-cukup.. hahaha

Semalam jugak dia sakit perut.. Kesian sangat aku dengar ye nangis tahan sakit.. Huhuhu... Memang betul la ye cakap, tu baru sakit perut, tak sakit nak bersalin lagi... Kalau tak, memang otak aku meletup la semalam.. Bimbang sangat-sangat.. Dah la ye sorang, tak nak cakap kat kawan-kawan ye.. Mintak g klinik pun xnak.. huhuhu.. Ye cakap mungkin sebab angin tapi aku bimbang jugak kot-kot ada bende xkene.. Yela, selalu sangat sakit perut dan kepala.. huhu.. Pe pn, aku doakan ye cepat sembuh dan selamat.. Exam pun dah tak lama dah, tanggal seminggu lebih je lagi.. huhuhu..

Malam ni genap seminggu tokki kembali kerahmatullah.. Aku masih lagi terbayang-bayang saat bersama-sama dengan ye time kecik-kecik dulu.. Ye memang sorang yang caring walaupun tegas.. Aku xleh lupa pandangan mata ye yang redup tetapi penuh makna tu.. Aku daoakan tokki aman di sana bersama-sama soleh-solihin, syuhadah dan orang-orang yang beriman dan beramal soleh.. Amin..

Oklah, Take care.. salam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...