Thursday 15 October 2009

Satu Perjuangan Pejuang Muda

Salam Kawan-kawan? Diharap sihat je hendaknya.. Aku pun sihat je.. hehe.. Minggu ni aku agak free la dengan kuliah tapi sibuk dengan menyuarat dan liqa dalam gerakan persatuan. Boleh dikatakan tiap-tiap malam aku ada meting.. huhu.. Tapi bagi aku, ni la peluang untuk aku perbaiki dan mantapkan diri.. Bukan kembangkan diri.. hahaha
Dalam minggu ni, aku banyak habiskan masa dengan merancang sistem struktur baru dalam menggerakkan jemaah. Sebab sekarang ni medan perang kami semakin besar dan agak kompleks iaitu dalam JPP dan insya allah dalam PPI. Jadi struktur RM perlu ditukar dan diselaraskan mengikut keperluan dan medan yang baru. Sistem yang aku buat tu agak detail dan memerlukan perhatian dari semua pihak. Alhamdulillah sistem tu dapat diterima teman-teman seperjuangan dengan sedikit perubahan.
Namun memang aku akui, aku agak terasa dengan segelintir teman-teman yang hanya tahu menerima dan mengkritik tanpa berfikir untuk sama-sama membantu. Yang membuatkan aku bengang! Tapi tu la, perjuangan ni tidak akan dibentangkan dengan permaidani merah tetapi penuh dengan duri-duri dan bad things. Aku harap aku dapat hadapi dengan penuh sabar dan sentiasa mendapat petunjuk dari Allah.. Amin......
Bagi diri aku, ni je peluang aku untuk berbakti dan menghulurkan bantuan dalam perjuangan ni. Bukan kerana ego atau kedekut tetapi dalam aspek ini sahaja aku agak mahir. Kalau nak bincang sal kitab-kitab, huhu mintak maaf, memang aku tak mengerti.. hehe.. Buku berlambak jugak beli tapi tak habis lagi.. Yang da habis pun tak hadam molek-molek.. Tapi aku minat.. hihi
Em day by day, I can say we become more friend and understand each other.. Yahooo!!!!! hihi.. Yup, aku senang dengan keadaan ini.. Boleh berbicara, bergurau dan apa saja tanpa rasa kekok. Cam semalam la.. Suka-suka je usik ye.. haha.. Tapi takut jugak ye anggap serius.. Takut jadi cam dulu, aku men-men je tapi ye anggap serius.. Tapi semalam ye cakap ok je.. Tah la.. Harap-harap betul-betul ok.. Suka bergurau gan dia.. Memang aku jenis suka bergurau pun.. Rase relek je dapat gelak-gelak, usik orang.. Rase hilang sket kepala, stress, amarah.. Cuma takut dia lak tak tahan kene usik.. hehe
em ok lah, aku nak buat keje lain lak ni.. Salam.. Take care.. Tata

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...