Wednesday 17 June 2009

Akhirnya Aku Terpaksa Jugak...

Salam... Pekabo kawan? Wes mangan? Hehe.. Cakap jawo lak.. Tapi je yang tahu.. Hahaha..
Em hari ni akhirnya aku kalah jugak, untuk bertahan.. Akhirnya aku terpaksa jugak cerita kenapa tindakan ku pada si dia akhir-akhir ni.. Tindakan yang amat aku benci untuk ku buat.. Yup, aku memang kejam.. Tah kenapa aku sanggup buat begitu namun aku tekad, ini untuk kebaikan si dia.. Tapi aku tak sanggup untuk terus bersikap begitu dengannya.. Sampaikan aku melukai si dia..
Tadi aku ada call ye.. Memang niat aku sebenarnya dah lama nak ungkap hal ni.. Tapi aku lak rse segan dengan diri aku.. Segan dengan tindakanku pada ye.. Dah berapa kali aku call, untuk hal ni tapi hanya lekat kat tekak je..huhu.. Tapi malam ni aku cuba jugak gagahkan hati..
Memang sakit, apabila si dia yang kite sayang ungkapkan kata-kata kesakitan yang disebabkan diri kite yang jadi penyebabnya.. Di saat si dia berkata2 bercerita perilaku ku yang mengguris hati ye, aku hanya mampu diam, sebab dalam hati ku cukup terguris dengan tindakan ku.. Aku memang kejam!
Namun akhirnya aku rse berbaloi walaupun gurisan di hati ku sendiri yang mungkin cukup lama untuk sembuh, si dia kembali bersemangat untuk fokus dalam pelajaran.. " ... xde pe2 dah dalam kepala ni selain nak tumpu pelajaran, biar dapat 4 flat! ". Hanya itu yang aku mahu dengar, walaupun hati ku semakin kuat menangis. Tapi biar lah. Macam si dia cakap la kat satu tempat 2, " ""x semestinya apa yg kita suka itu baek tuk kita.. tapi kdg2 apa yg kita xsuke itu lebih baek tuk kita"" ".. Emm... Aku harap, si dia faham tindakan aku ini.. Aku dah jelaskan semua kepada ye.. huhu
Insya allah, janji ku bukan hanya sekadar manis dimulut. Aku berazam untuk tunaikannya, walaupun mungkin aku akan terkorban. Asalkan si dia bahagia, walaupun mungkin aku perlu tiada di sisinya, aku cuba kuat untuk itu.
Betul pe yang sorg classmate aku cakap, aku perlu lebih memahami perasaan orang lain sebelum melakukan sesuatu. Aku akui itu.. Sahabat, maafkan aku.. Hmm.. Memang niat bukan faktor yang menghalalkan... Kadang-kadang niat yang baik, namun bukan itu yang dipandang.. Betul, sebab niat ni mane la org boleh nampak.. hihi.. Tapi xpela.. Lepas ni aku cuba hilang dari ingatan keluarga ye.. That is better right? Let's times solve it..
Hmm... Aku pasrah jela.. Ni buka kali pertama dalam hidup aku, aku berhadapan dengan keadaan camni.. Niat aku lain, lain lak org pk, org pandang.. Entah mengapa, aku merasa org sukar untuk mengerti apa yang ada di hati ku.. Mungkin sebab hatiku gelap kot.. Banyak dosa sangat.. Huhuhu.. Dah2 2, xreti nak bertaubat ke fahmi oi? Mohon ampun, maaf dengan sume yang ada dalam hidup mung.. ok?
Oklah, da lewat ni.. Esok dah nak balik KB.. Naek motor molek2 Fahmi.. Ingat ler org yang tersayang.. hehe.. Sape la sayang mu 2.. Ad ke? Hahaha.. No komen...
Salam.. Tata

2 comments:

Nurul Izyani Yaacob said...

Sabar ya Fahmi..
Semua itu dugaan dari yang Maha Esa..
:-)

Sinar said...

ko xpnh cter kat aku pon p.cik? knp?
ksakitan aku ko nk kongsi, tp ksakitan ko, ko pendAM je.. p.cik... ingt.. m.cik sntiasa ada dcc p.cik if perlu tmpt utk luah k? tc..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...