Monday 4 May 2009

Dia DatAnG DaA....

Salam.... Minggu ni aku da stat exam daa... Tapi minggu ni 2 paper je..hihihi... So far ok la... Ada aku jawab dgn yakin, ada aku goreng, ada aku tembak n ada jugak aku ikut arahan kat paper tu ;- sila lihat sebelah...wakakakakaka..
Minggu depan takde exam kot.. Aku ingat aku nak blik minggu ni.. sebab lepas ni aku tak balik dah. Exam sampai abis sem n lepas tu kene tolong urus konvo..adoi... Pe pn, buat kerja kene enjoy! hehehe..
Em sebelum exam ni jugak, aku kene siapkan semua kerja-kerja untuk KMK RM.. Sekarang ni tinggal belanje je lagi.. Aku bajet sorang kene bayar RM50. Rase ok la 2 kn, 4 hari RM50. Aku doakan program ni berjaya. Cuma yang bimbang sket sekarang ni, bas. Takut bas maktab ada dah orang booking. Kalau ada dah, penat jugak nak fikir ni..huhuhu
Em start minggu lepas aku ingat nak buat 1 research la sal diri aku. Untuk improve diri n cermin diri. Sebab aku rasa cam aku ni dalam krisis identiti je..huhu.. Aku dah tanya orang yang paling rapat dengan diri aku. Yang aku bagi dia kenal aku lebih dari dari orang lain. Tapi mula-mula ingat tak menggangu dia. Rupanya sebaliknya. Sampaikan dia cam fed up je gan aku. Jawab pun cam terpaksa je.. Tapi aku faham. Sebab aku banyak sakitkan hati ye. Sampaikan ye tulis camne dalam satu tempat tu,
"emm..xxxx faham sgt2 sebab penah jugak alami..tapi dah tekad, xnak terlibat lagi dlm hal yg bamyak buat hati sakit..alhamdulillah,walaupun payah,dapat jugak tumpu pada study, and dpt result yg boleh buat mak ayah senyum.."
Aku tak salahkan ye buat pe pn kat aku. Sebab aku banyak salah gan ye. Dah tak tahu dah camne nak tebus salah aku kat ye.. Walaupun ye cakap ye dah maafkan aku, aku tetap rasa bersalah dengan ye. Sebab takde lagi orang yang membuatkan ye sakit hati seperti aku buat, peningkan kepala ye dengan kerenah aku yang tak reti bahasa, n yang paling besar, aku membuatkan ye berdosa, lari dari mengingati ilahi. Bukan sekali tapi hampir setahun! Dia sorang gadis yang baik tapi aku.....Aku memang jahat! Aku tak tahu camne lagi aku nak tebus salah ni pada ye. Setiap kali aku ingat ye, rasa bersalah tu datang. Rasa menyesal sangat. Aku pun berharap dengan tiadanya aku lagi di sisi ye, ye akan lebih bahagia. Bahagia dengan rahmat dari ilahi, bahagia dengan teman ye, dengan family ye, dengan sesiapa la yang dapat bahagiakan ye.. At least, dapat jugak ye buat parents ye senyum dengan result ye.. hihi
Maafkan mi......
maafkan mi......
Maafkan mi......
Em insya Allah dalam 3-5 hari lagi aku akan tulis la result research aku tu..huhu.. Camne er pandangan orang pada aku. Dalam kebelakangan ni jugak aku dapat rasa hidup aku lebih hepi la walaupun debaran exam makin mengganas. hehe.. Rahsianya, maybe aku lebih berfikiran positif. Cuba alihkan perasaan aku, luahkan perasaan aku pada benda lain walaupun aku masih mengharapkan teman yang sudi mendengar. Aku bukan meminta pertolongan, cukup la dengan sokongan untuk aku melangkah dalam kehidupan aku..hmmmm...
Oklah, nak surf benda lain lak ni. dok koya kat sini lama dah.. Hahaha.. Selamat berexam fahmi.. Take care... Salam..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...