Thursday 23 April 2009

hari yang PANAS dalam HUJAN

salam...minggu ni cuaca nampaknya tak tentu sangat. sekejap hujan, pastu panas terik balik.adoi..tapi takpela..I'm sure it has own reason.

Aku pulak still lagi dalam proses nak bangun balik. Bagi aku kesakitan yang paling sakit selain mati mungkin adalah apabila kita sunyi. Sunyi bukan hanya bermakna kita tinggal sorang-sorang dalam hutan tapi apabila terasa diri kosong. Aku selalu jugak la lalui alam sunyi ni sejak2 aku tak lagi bersamanya. Memang rase sakit sangat.

Bila takde tempat untuk kita share something, takde kawan yang faham kita, takde teman untuk same2 lalui hidup samada suka atau duka, takde perasaan untuk berkata-kata, kita akan cuba membulat dunia kita sendiri. bercakap hanya dengan diri sendiri, share something dengan diri sendiri, bercerita, bertanya, senyum, ketawa, menangis hanya dengan diri sendiri. Kadang-kadang kita cuba lari namun hanya beberapa meter, kita berhenti, duduk, termenung tanpa makna. Sering bermimpi bila akan tiba seorang teman yang dapat bersama kita, share kehidupan dengannya, berjalan, ketawa, memandang bersama. Bukan mencari yang berlawanan sex tp cukup dengan sahabat yang sama dengan kita.

Hmmm.... Sahabat tu sape er? Aku sendiri pun tak tahu, masih lagi mencari. Namun aku berharap suatu hari nanti, aku akan berjumpa dengan sahabat aku. Kadang-kadang aku jeles melihat orang lain sentiasa bersama teman. Namun aku tak salahkan sesiapa.. Macam Mr Gan cakap la, ini lumrah hidup dan ia adalah untuk mematangkan kita. Aku harap aku mampu berhadapan dengan semua ini.

Em tinggal 3mgu lagi nak exam. Study baru nak start..hehehe..

kla, tata..salam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...