Tuesday 10 May 2011

Harga Gula Naik Lagi!!!

Baru je dapat 'nikmat' harga minyak RON 97 naik, ni pulak harga gula akan naik 20 sen kepada RM2.30 sekilogram berkuatkuasa esok (10 Mei). Alasan langkah ni diambil adalah untuk penyelarasan subsidi yang akan membolehkan kerajaan berjimat sebanyak RM116.6juta. Menurut Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Mohd Zain Mohd Dom, kenaikan itu selaras dengan keputusan Mesyuarat Majlis Ekonomi pada hari ini.
 
Bila dah naik naik tu, mula lah membandingkan harga runcit di Malaysia masih murah berbanding negara jiran lain.. Nilah apa punye sengek la pemimpin hari ni. 
 
Ni nak bagitahu sikit! BETUL harga di negara jiran lebih mahal tapi kerajaan dorang tak cari makan dengan cukai lain.. Di Thailand contohnya, jalanraya FREE je dari Sungai Golok sampai ke sempadan Kemboja. Ada tol kat Bangkok je, tu pun untuk jalan bertingkat. Jalan biasa FREE je... Tambah lak insuran kenderaan amat murah beb! Bayangkan, Mie ke Thailang hari tu, RM80 je setahun. Kereta lak bukan Produa Kancil, Toyota Inova la... Kalau kat Malaysia, RM4k la jawabnya... Tak caya? pergi la sendiri...
 
Pe pun, time kasih pak menteri. Slogan anda amat bermakna, "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan". Trimas jugak kat pengundi pak menteri nih.. Kita kira kat akhirat ye! Undi anda sudah menzalimi kami. MEKASIH!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...